girls-407685_1280Droga do sukcesu nie jest usłana różami. Jest takie porzekadło „strumień zawsze wygrywa ze skałą, nie przez swoją siłę, a przez swoją wytrwałość”. Oznacza to, że będąc wytrwałym i sumiennie dążąc do celu poradzimy sobie ze wszelkimi oporami oraz murami. Na drodze do celu napotkamy na przeróżne mury. A ich przełamanie może być niemałym problemem. I choćbyśmy nie wiem, jak byli zmęczeni, jak przyciśnięci to jednak damy radę. Przedsiębiorca, ale nie tylko, każdy z nas powinien o tej maksymie pamiętać. Jest ona bardzo przydatna.

Prowadzenie własnej działalności gospodarczej lub chociaż próba dokonania czegokolwiek ambitniejszego to nie jest prosta rzecz. Przedsiębiorca z własną firmą to niczym okręt na wzburzonym oceanie. Z jednej strony klienci, o których trzeba przecież dbać. Naczelna zasada głosi, że „nasz klient nasz pan” i trzeba robić wszystko co w naszej mocy, aby był on zadowolony. W końcu to on przychodzi do nas, płaci za nasze towary i usługi itp. Ale klient to nie wszystko. A jak mamy go zadowolić jeśli musimy płacić naszym pracownikom, dostawcy również będą żądali zapłaty w terminie, nie wspominając o naszych urzędach. Urząd skarbowy, Zakład Ubezpieczeń Społecznych i ewentualnie inne. Do tego dochodzą jeszcze zmienne przypisy, konieczność składania sprawozdań, pilnowania, aby wszystko grało i przebiegało na czas itp. Jednocześnie trzeba być innowacyjnym, nadążać za konkurencją, a najlepiej ją prześcigać i dbać o płynność przypływu gotówki.

Wytrwałość ma znaczenie nie tylko przy prowadzenie własnej działalności gospodarczej. Wytrwałość to również szeroko pojęte pozyskiwanie klienta. Od zainteresowania, poprzez budowanie długotrwałych relacji biznesowych, aż po współpracę opartą na trwałych i rzetelnych zasadach. Ale jak pozyskać klienta? Oto jest pytanie. Tego rodzaju działania podejmujemy tak naprawdę przez cały czas. Zaczynając od jego pierwszej wizyty u nas. Nasza oferta, sposób w jaki się z nim obchodzimy, a także wystrój wnętrz w naszej firmie – to wszystko ma swoje uzasadnienie. To wszystko ma jakieś znaczenie. Kolejna sprawa to wyjście do klienta, jego poszukiwania. Tutaj są różne metody, ale generalnie chodzi tutaj o całokształt działań informacyjno-reklamowych. Ma tutaj znaczenie forma działań oraz ich profesjonalizm. Jest to sposób, w jaki my rozmawiamy z naszym klientem, w jaki docieramy do niego i co mu prezentujemy. I pamiętajmy o tym, że część potencjalnych klientów odrzuci naszą ofertę. Nie dlatego, że jest kiepska. Tylko dlatego, że albo coś im wypadnie, albo zbyt długo będą imprezować u znajomego, zachorują itp. Trzeba być wytrwałym.

Za to jeśli nasze działania przynoszą rezultaty, a pierwsi klienci zaczną przybywać, firma zacznie notować zyski to będziemy mogli poczuć satysfakcję. A naszą działalność będziemy prowadzili z radością. Będziemy mieli uczucie, że trud się opłacił i poczujemy pewną ulgę. Będziemy bogatsi o nowe doświadczenia i mocniejsi. Wzrośnie nasza siła wewnętrzna i będziemy mogli dalej prowadzić nasze dzieło. I oby tak dalej.