Nagłe spadki sprzedaży potrafią być demotywujące dla nas wszystkich. Często w takiej sytuacji tłumaczymy, wmawiamy sobie, że to chwilowy obrót spraw, a po kilku dniach wszystko powinno wrócić do normy. Niestety nie zawsze tak jest, bo w wielu przypadkach sprzedaż spada i z dnia na dzień notuje coraz gorsze wyniki. Jeżeli nic z tym nie zrobimy, może się to zakończyć katastrofą finansową.
Istnieje szereg zabiegów, z których możesz skorzystać, aby zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie internetowym. Jeżeli odpowiednio zadbasz o promocje swojej firmy, jednocześnie dbając o jakość swoich produktów, masz ogromne szanse, aby sprzedaż w Twojej firmie wzrastała z tygodnia na tydzień.
Jak zwiększyć sprzedaż?
Do zmaksymalizowania sprzedaży na swoim sklepie możesz wykorzystać:
- media społecznościowe — dzięki nim możesz budować rozpoznawalność Twojej firmy w Internecie. Masz tutaj możliwość tworzenia tzw. content marketingu, a więc marketingu, który opiera się na tekstach wysokiej jakości. W mediach społecznościowych masz możliwość również tworzenia reklam sponsorowanych. Dzięki temu wykupujesz możliwość poszerzania zasięgów Twojej strony wśród nowych użytkowników. Chociażby Facebook czy Instagram dają Ci również możliwość optymalizacji kampanii pod kątem konwersji i badanie jej skuteczności. Współczynnik ROAS pokaże, Ci jak prezentuje się obecny zwrot z wydatków na reklamę Twoich kampanii;
- zaistniej w Internecie — możesz do tego wykorzystać na przykład wizytówkę Google, która za darmo umożliwi Ci opisanie produktów, które oferujesz, wpisanie danych kontaktowych i możliwość wystawiania recenzji. Ta ostatnia opcja, w przypadku gdy pojawi się wiele pozytywnych opinii — podniesie tak zwany dowód społeczny dla Twojej firmy. Innymi słowy, konsumenci kupują chętniej gdy widzą, że dana firma posiada wiele zadowolonych klientów;
- promocje wśród influencerów — na każdym kroku możemy zauważyć, jak internetowi celebryci promują sklepy internetowe. Ich ogromne zasięgi, które często zawierają w głównej mierze osoby młode, równie często przekładają się na zwiększenie obrotów reklamowanej firmy. W takim przypadku istnieją dwie główne formy rozliczenia. Pierwszą z nich jest współpraca barterowa, w której influencer poleca dany produkt w zamian za otrzymanie go za darmo. Drugą formą jest oczywiście wynagrodzenie finansowe. Topowi internetowi twórcy wykonują promocje w formie posta na Instagramie z lokowaniem produktu oraz Instastories nawet za kwotę kilkudziesięciu tysięcy złotych. Oczywiście istnieje ogromna szansa, że nawet tak duże kwoty mogą zwrócić się nawet z nawiązką. Co więcej, gdyby koszt reklamy zwrócił się nawet 'na zero’, zyskasz dzięki temu wiele klientów, którzy przetestowali swój produkt i być może zakupią go ponownie za jakiś czas lub będą go polecać wśród swoich znajomych;
- wpis do katalogu firm — to kolejna opcja na to, aby Twoi potencjalni klienci mogli odnaleźć Twoją firmę i produkty, które oferujesz. Możesz w tym celu wykorzystać serwis pysznazabawajedzeniem.pl.