Uruchomienie własnej strony internetowej pozwala jedynie na drobne zasygnalizowanie swojej obecności – w sieci samo odróżnianie się nazwą czy logo nie wystarczy, ponieważ konkurencja jest ogromna i bardzo dobrze znana tym, którzy w Internecie pracują i przeglądają informacje od wielu lat. Użytkownicy, którzy znają adres strony i samodzielnie wpiszą go w wyszukiwarkę, to dzisiaj rzadkość. Zdecydowana większość ruchu, jaka pojawia się na stronie firmy, to osoby odesłane tam w wyniku korzystania z wyszukiwarki internetowej, a więc algorytmu wyświetlającego tysiące najbardziej adekwatnych odpowiedzi na zapytanie Internauty. Szansa, że strona dopiero co uruchomionego biznesu będzie znajdowała się na szczycie, lub chociażby w środku tych wyników, jest minimalna – o ile oczywiście przedsiębiorca nie skorzysta z pomocy fachowych firm zajmujących się pozycjonowaniem i optymalizowaniem witryn internetowych.
Warto pomyśleć o tym jeszcze przed realnym uruchomieniem działalności z dwóch względów – prace nad optymalizowaniem i pozycjonowaniem witryny zajmują nieco czasu i muszą być w czasie rozłożone, aby uniknąć problemów z algorytmem wyszukiwarki i jednocześnie sprawdzić wszystkie potencjalne problemy z kodem strony, doszlifować grafikę czy dodać takie moduły jak sprzedaż online. Istotne jest to także dzisiaj z innego, ważnego względu – domen do wzięcia jest coraz mniej i praktycznie tylko zlepek dziwnych sylab jest w stanie umożliwić swobodne zajęcie danego adresu internetowego. W przeciwnym wypadku, jeśli będziemy chcieli uruchomić firmową stronę na bardzo popularnym lub oczywiście kojarzonym adresie, najpewniej za wykupienie takiej domeny jej chwilowy właściciel będzie chciał bardzo dużą kwotę.
Jeśli natomiast adres będzie zajęty przez inną firmę świadczącą podobne usług, a więc konkurencje – szans na uzyskanie praw do danego adresu będą zerowe. Mając pomysł na biznes stacjonarny, można podejść do aspektów swojej widoczności w sieci i funkcjonalności oraz atrakcyjności strony w sposób dość pobłażliwy. Jeśli jednak ktoś planuje uruchomienie firmy zajmującej się usługami internetowymi lub sprzedającą coś za pomocą sieci – wtedy tyko i wyłącznie bardzo mądrze i estetycznie zaprojektowana strona może przynieść oczekiwane rezultaty.
Ma to wielkie znaczenie, ponieważ współcześni Internauci są przyzwyczajeni do bardzo graficznej reklamy i informacji, błyskawicznie skanują strony internetowe i jeśli tylko jakaś wyda im się nudna, nieaktualna lub po prostu nieatrakcyjna wizualnie – z pewnością nie pozostaną na niej dłużej niż pięć sekund, nawet jeśli oferta danego towaru albo usługi faktycznie byłaby ciekawa. Tylko skuteczne przyciągnięcie uwagi oraz wykorzystanie jej poprzez zachęcające funkcjonalności, pozwala na zatrzymanie użytkownika na swoim adresie na więcej niż minutę. Jest to wystarczający czas, aby przedstawić swoją ofertę, opowiedzieć coś o firmie i nawiązać bardziej spersonalizowany kontakt z przeglądającym witrynę – chociażby poprzez zastosowanie technologii cookies.